Отже, приступимо!
За класичним визначенням, яке можна знайти в багатьох навчальних посібниках присвячених вебу, поняття сайту розкривається наступним чином: веб-сайт — це сукупність цифрових документів (сторінок, файлів) в комп’ютерній мережі, доступ до яких здійснюється за унікальним адресою (IP-адреса, доменне ім’я).
Сам же термін запозичений російською мовою з англійської — website: web — «мережа» і site — «місце» і буквально може перекладатися як «місце в мережі».
В принципі, на сьогоднішній день, можна сміливо стверджувати, що сукупність всіх веб-сайтів як раз таки і становить той самий Інтернет в якому ми в даний момент знаходимося, а він, у свою чергу, видається не чим іншим, як всесвітній планетарної базою даних . Доступ до вебсайтів, що розміщуються на веб-серверах, здійснюється за допомогою спеціально створеного протоколу (правила) званого http, а технічна реалізація зв’язку між сторінками окремо взятого сайту реалізована за допомогою технології гіперпосилань (мова HTML). В рівній мірі це відноситься і до сукупності веб-сторінок в Інтернеті — гіперпосилання з одного сайту http://webmisto.te.ua/переправляє відвідувача на інший ресурс і тим самим стає наочно видно, що Інтернет — це велика і безмежна павутина складається з гіперпосилань (нитки) і вузлів (веб-сайти ).
Класифікувати сайти, здавалося б, легко, проте ж, якщо зайнятися цим питанням серйозно, то відкриється чимало коллізійние моментів, що моментально внесе деяку плутанину і послужить причиною суперечок. Особисто на наш погляд класифікувати веб-сайти можна виключно грунтуючись на ряді обмежувальних категорій. Так, наприклад, сайти можна класифікувати за їх фізичному розташуванню — локальні (місцева мережа) і загальнодоступні (Інтернет) або ж по природі їх змісту — динамічні (матеріал сайту формується автоматично на сервері і залежить від запиту користувача) і статичні (видача сайту кінцевому користувачеві заздалегідь визначена адміністрацією).
Проте ж, одна з найбільш значущих класифікацій — це поділ сайтів за типом розміщеної на них інформації та, як наслідок, цілям, яким вони служать. Тут ситуація йде таким чином — незважаючи на те, що в мережі існує не один мільйон веб-сайтів, простежується вельми наочно поділ їх за призначенням.
Давайте ж коротко, перерахуємо ці категорії:
1. Візитка
Такі сайти найчастіше мають одну (рідше — кілька) сторінок і призначені для того, що б репрезентувати особу власника сайту. Власником може бути не тільки фізична особа (фотографія, ім’я, по батькові), а й організація (назва, схема проїзду, перелік послуг). Іншими словами, сайти-візитки — це повноцінні цифрові візитні картки. Іноді можна зустріти сайти, які мають декілька (або більше) сторінок з функціоналом візитної картки — там можуть розміщуватися резюме, відгуки і т.п.
2. Корпоративні сайти
Сайти, які містять повний звід інформації щодо діяльності тієї або іншої компанії і наділені функціональними інструментами (пошук по послугах, галереї, приклади, прайс-листи і т.п.) називаються корпоративними ресурсами. На таких сайтах можуть знаходиться не тільки форми для реєстрації клієнтів та інші атрибути «серйозних» ресурсів, але ще й закриті розділи, створені спеціально для внутрішнього користування працівників компанії. Як видно, від візитки такий ресурс відрізняється не тільки функціоналом, але і призначенням.
На сьогоднішній день це одна з найпопулярніших категорій веб-сайтів — такі ресурси можуть бути засновані на складних алгоритмах спеціально розроблених під конкретну цільову аудиторію, так само ж вони можуть діяти і на простих платформах. Головна відмінна риса сайту-магазину — можливість прямо в інтернеті замовити потребується товар з каталогу і оплатити його отримання.
4. Тематичні сайти
Відразу ж після виникнення Інтернету і переможного його ходи по планеті, тематичні сайти стали рости, як гриби після дощу. Можна навіть сказати, що творці тематичних ресурсів були піонерами в Сайтобудування. У класичному розумінні, тематичний сайт — це ресурс, який присвячений певному предмету дослідження (Друга Світова Війна, Розкручування Сайту, Автомобілі, Музика тощо). В даний час тематичні сайти тісно переплетені з іншими категоріями ресурсів і багато класифікатори виділяють Тематичні сайти в окрему категорію Інформаційних сайтів.
5. Веб-сервіси
Такі сайти створені для того, що б надавати ті чи інші послуги в рамках мережі Інтернет. В даний час, в силу широкого розповсюдження веб-сервісних шаблонів, практично кожен бажаючий, може створити свій власний веб-сервіс (наприклад, соціальну мережу) і надавати ті чи інші послуги необмеженій кількості користувачів. Найпопулярнішими веб-сервісами, є пошукові системи, поштові сервіси, блогерського платформи, файло-обмінні сервіси, форуми та соціальні мережі.
6. Ігрові сайти
Це окрема категорія веб-сайтів, яка на даному етапі розвитку може суміщати в собі не тільки такі функції як соціальна мережа або форум, але навіть виступати в якості повноцінного магазину. Наприклад, гра Герої дуже наочно демонструє міць потенційних можливостей ігрового ресурсу.
7. Блоги
Цій категорії сайтів присвячена спеціальна стаття на нашому ресурсі — тут, проте ж, якщо бути коротким, то блог — це просто напросто більш-менш часто оновлюваний тематичний авторський сайт, якому притаманна дуже потужна соціальна компонента, іменована «можливістю залишати коментарі до постів». На сьогоднішній день, кількість блогів зашкалює за неймовірну позначку і можна з упевненістю сказати, що це один з найпопулярніших видів сайтів в мережі Інтернет.
8. Інформаційний сайт
Найчастіше інформаційні сайти виділяють в окрему категорію через те, що інформація, яка на них з’являється, носить авторський і, що не менш важливо, хронологічно значимий характер. Наприклад, сайти надають зведення новин за певний час (світові новини, фінансовий стан в країні тощо) мають визначені джерела надходження інформації (журналісти, новинні агенції і т.д.), що безпосередньо пов’язано з спритністю, фінансовими можливостями і зацікавленістю адміністрації ресурсу. Як наслідок, більшість інформаційних сайтів знаходяться в жорсткій конкуренції по відношенню один до одного і представляють певні інтереси економічно зацікавлених осіб. Електронні ЗМІ — синонім інформаційних сайтів.